מותגים עם טעם וריח

15 טיפים שימושיים לבניית מותג רב-חושי חזק

כתבו: יורם בר-סלע

על פי מחקרי שוק, ריחות וצלילים חודרים לזיכרון ונשמרים בו יותר זמן מאשר מסרים כתובים וחזותיים. בעלי עסקים קטנים, יכולים להפיק תועלת מרובה מבניית מותג רב חושי – הפונה אל יותר משני חושים. להלן רשימת טיפים ורעיונות שתוכלו ליישם בפניה לכל 5 החושים:
 
חוש הריח:
1. ניתן להפיץ בסביבת העבודה ריח רלוונטי לתחום העבודה או לאווירת המקום. במשרדנו הפונה לחצר, אנחנו מפזרים ריח של יער גשם. גם באמצע הקיץ, ניתן לחוש ברטיבות הרעננה של היער.
2. שימוש בבושם קבוע יגרום לתחושה נעימה בחברתכם, וגם להעלאה של חוויות קודמות מפגישה איתכם באופן תת-מודע. 
3. אתם יכולים לתת מתנות עם ריח שיזכיר אתכם למקבל המתנה גם מבלי שהוא מודע לכך.
 
חוש השמיעה:
4. שלבו צלילים בסביבת העבודה. מוזיקה מתאימה, פעמוני רוח, כלי נגינה עממיים בחדר הישיבות ועוד.
5. כדאי לבחור צלצול ייחודי לטלפון הסלולרי שלכם ולמענה הקולי. משהו ידידותי שמעיד משהו על בעליו.  מנגינה שמעוררת חיוך, תתרום הרבה לתדמית שלכם. יורם בר-סלע משתמש תמיד בשריקה של רובין הוד. מחייכים כששומעים אותה.
6. הכניסו ביטויים מתוך המסרים השיווקיים שלכם לשפת הדיבור היומיומית.  כאשר הם משולבים בתוך השיחה היומיומית, הם נקלטים עמוק יותר.
 
חוש המישוש:
7. שימו בסביבת העבודה משחקי מנהלים או חפצים עם טקסטורות מעניינות. כאלה שאנשים ירצו להחזיק ולשחק בהם.  אצלנו במשרד יש כדורי ג'גלינג שבהם אנחנו משתמשים מדי פעם. הם מעוררים שיחות מרתקות ומעודדים את האורחים לנסות. (את חלקם אנחנו מלמדים לעשות ג'גלינג על המקום).
8. שלבו טקסטורות מעניינות בסביבת העבודה (ריפודים, כריות, מפות, קישוטי קיר ועוד. הם מוסיפים לתדמית ולאווירה הייחודית (אם הם מתאימים לה).
9. בחרו ריהוט מתאים לסגנון שלכם. האם מתאים לכם לארח סביב שולחן ישיבות מהודר או סביב שולחן עגול שבו כולם בני אותו מעמד? ואולי בפינת אינטימית שבה שתי כורסאות ושולחן קפה קטן? ואולי "פופים" שמקרינים אווירה בלתי פורמאלית לחלוטין?  הכל לפי הסגנון האישי שלכם ותדמית העסק.
 
חוש הטעם:
10. תנו כיבוד יוצא דופן. האורחים יהנו ויזכרו.
11.  תנו מתנות עם טעם (תרתי משמע)
12. הזמינו מידי פעם את הלקוחות לארוחה-כמובן בסגנון הולם לסגנון וליחסי העבודה
 
... וגם חוש הראיה:
בנוסף לטיפול המדוקדק בלוגו, אלמנטים ויזואליים המייצגים את המותג, טפלו גם בנושאים הבאים:
13.  דקורציה של המשרד תוך שימוש בחומרים ובצבעים הולמים לתדמית שלכם.
14. הקפידו על לבוש מתאים
15. נצלו אפשרויות שילוט (בסביבת העבודה, כלי רכב, אתרי עבודה ועוד. כל פרט כזה יוסיף לבניית תדמית ברורה ומוצקה.
 
עם התייחסות הוגנת לכל החושים, תשיגו אפקט שיווקי שאתם לא מדמיינים. הלקוחות יזהו את הבידול הייחודי שלכם, יזכרו אתכם טוב יותר לאורך זמן, יעדיפו אתכם על פני המתחרים, יהיו נאמנים למותג שלכם... ואפילו יהיו מוכנים לשלם לכם פרמיה עבור המותג החזק.
 
בהצלחה.