הסיפור שלנו - מכוונים לאגם הכחול
במציאות הישראלית, עוסקים רוב העסקים במאמצי ההישרדות ואינם מקדישים די תשומת לב לבניית מותג חזק, שיסייע להם להקרין את יתרונותיהם ולהצליח לאורך זמן. במרוץ ההישרדות היומיומי, הם אינם מספיקים לעצור ולהבין את הייחודיות שלהם, את הצרכים האמיתיים של שווקי היעד, וכתוצאה אינם מתאימים את עצמם לתמורות בשוק.
האגם הכחול של העסקים המבודלים:
עסק טוב יכול לצמוח רק בנקודת המפגש המשולשת בין צרכי השוק, היתרונות הייחודיים של העסק והכישורים המיוחדים של בעלי העסק. בתוך אזור החפיפה, אנו מחפשים רעיונות שאליהם המתחרים לא הגיעו, ולא יגיעו בקלות בזמן הקרוב. לאזור זה אנו קוראים *האגם הכחול של העסקים המבודלים. עסק המכוון את פעילותו העסקית לאזור האגם הכחול, מתרחק מהתחרות. באזור זה, הוא יכול לתפקד בנוחות ולגבות מחיר הוגן עבור מוצריו ושירותיו. צוות FRISBEE מוביל את לקוחותיו בהתבוננות פנימה והחוצה, על מנת לזהות את נקודת המפגש הייחודית לעסק שלהם, לגבש אסטרטגיה מתאימה, לנסח בצורה ברורה את המסר השיווקי ולהביא את הבידול לידי ביטוי בכל הפעילויות.
בידול עסקי טוב מתקיים במפגש בין צרכי השוק לבין היתרונות הייחודיים של העסק,
ומחוץ למרחב הפעילות של המתחרים. זהו "האגם הכחול של העסקים המבודלים".
* רעיון ההאגם הכחול של העסקים המבודלים מבוסס על אסטרטגיית האוקיינוסים הכחולים, המתוארת בספר בשם זה, מאת: פרופ' צ'אן קים ופרופ' רנה מובורן. בעבודתנו אנו מתבססים על גישה זו ומתאימים אותה לסביבת השוק הרלוונטי.